Thursday, November 19, 2015

Hampir Kena Ragut - Parents Out There, Please Be Extra Careful !!

Pagi ni berdepan kejadian menakutkan, since aku dah tulis panjang lebar di Facebook maka aku copy paste saje lah di sini.

*****

Perhatian kepada parents yang hantar/ambil anak dekat taska/nursery/sekolah.

Pagi ni, dekat area rumah aku di Subang Bestari, masa on the way nak hantar Kasih ke taska di Desa Subang (dekat je, dalam 10 minit, masih dalam kawasan tu jugak), saya perasan ada dua orang India naik motor, bawak motor slow je. Hati dah rasa tak sedap. Takpelah, potong diorang, perasan yang diorang macam tengok keadaan dalam kereta. Then tengok dari side mirror, tengok diorang asyik tertoleh toleh je, hati dah terdetik jugak ada orang kejar diorang ke apa ? Tak lama kemudian, nampak ada satu lagi motor, sorang India ikut diorang.

Aku lajukan sikit kereta nak cepat sampai ke taska Kasih. Aku belok masuk kawasan perumahan Desa Subang, motor motor tu pun belok masuk. Taska Kasih ni corner lot. Aku parking kereta mengadap pagar taska. Matikan enjin, tunggu sekejap dalam kereta nak tengok India tu ke mana. Yang berdua naik motor tu parking depan sebuah rumah, bukak pagar then masuk. Yang sorang lagi aku perasan berhenti tepi jalan sekejap (ini jalan dalam kawasan perumahan).

Kemudian ada sorang lagi mak budak parking dekat seberang jalan, aku perasan dia tak matikan enjin. Then masa tengah tunggu cikgu turun jemput anak anak ni, kitorang boraklah. Dia bagitau tak sedap hati nampak India tadi. Aku pun cepat cepat bagitau dia aku pun sama tak sedap hati sebab India tu ikut je, baik awak pergi matikan enjin kereta awk cepat ! Kelam kabut dia keluar ke arah kereta, elok pulak masa tu India sorang tu tengah pusing motor dekat dengan kereta dia, rapat ke kereta dia tengah jenguk dalam. Berlari mak budak ni ke arah kereta dia, sempat selamatkan handbag dia. India tu pulak bila kena sergah macamtu terus dia pecut keluar dari kawasan perumahan.

Aku rasa India tu memang berniat ragut. Kebetulan mak budak ni pulak turunkan cermin kereta dia, enjin pun tak matikan. Memang ada la silap dekat situ, kecuaian berlaku. Tapi yang aku nak tekankan dekat sini, korang sila berhati hati kalau hantar anak. Make sure matikan enjin, cabut kunci, kunci kereta tu walaupun depan pagar je. 

Gigil rasanya jari ni menaip. Tak habis lagi nervous. Tadi pesan banyak kali dekat cikgu taska, kunci pintu elok elok. Lepastu aku pun report polis mintak dorang ronda kawasan tu sebab masa tu kejadian baru je berlaku. Tapi aku tak sempat nak tengok sangat no plet dia, polis pulak tanya banyak details. Aku punya panik nama taska Kasih pun tak ingat tadi. Nasib dapat recall nama Desa Subang. Aku syak India dua orang yang duduk situ yang lead kawan dia ke situ. Sebab mak budak tu bagitau masa dia otw, dia nampak diorang pusing pusing dekat area taska lain dekat area situ jugak. Takpelah yang penting lepas ni kena lebih berhati hati.

Take care kawan kawan, jaga anak anak kita baik baik. Semoga Allah lindungi kita semua. Amin.

*****
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...