Thursday, March 21, 2013

Rutin Harian

Hampir sebulan dah sejak masuk kerja semula. Hati tak gembira. Tak best. Tengah cari peluang nak bekerja dari rumah. Cari peluang kerja lain juga. Kalau hati tak happy, nak bangun pagi pergi kerja pun berat aje rasa. Nyampah !

Hari saya biasanya start seawal 5.45 pagi. Ni rekod bangun paling awal lah. Paling lewat, pukul 7 pagi pun pernah bangun hahah. Bangun awal bukan sebab apa, pumping session. Lepas tu siap mandi, siapkan baju suami semua, dalam pukul 7.15 macam tu kejut Kasih bangun untuk direct feed. Main main dengan dia sekejap, pukul 7.45 - 8 pagi dah kena keluar rumah dah kalau taknak lewat. Masuk office pukul 9 pagi tapi bos nak suruh sampai 10 minit awal, 8.50 pagi. 10 minit adalah sangat berharga OK untuk saya ? Tapi takpelah, dia kan bosssssss *mata ke atas

Saya cuba untuk exclusive breastfeeding Kasih, tapi nampaknya masih belum berjaya setakat ni. Demand tinggi, supply kurang. Masih berusaha. Semoga satu hari nanti saya dapat buang terus FM dari kabinet rumah tu. Tapi ingat, FM is not a crime. Janganlah mommies yang berjaya exclusive breastfeeding anak pandang serong pula pada mommies yang terpaksa campurkan FM. Adalah sebabnya, kan ?

Eh tadi nak cerita rutin harian pastu melalut ke cerita BF pulak heheh

Kat office, macam biasalah kerja 9-6 petang. Sharp pukul 6 balik, cepat macam mana pun mesti sampai area rumah paling awal pukul 7 malam. Tapi biasanya memang dalam 7.30 - 7.45 malam baru ada kat rumah. Balik aje memang nak mengendeng anak dulu. Main main dengan anak, tengok tengok jam dah 8.30 malam. Belum masak lagi semua. Saya memang dah lama tak masak pun, tapi ni ada adik adik kat rumah kesian pulak kalau asyik dine out. Lagipun malas nak bawak Kasih keluar malam malam. Dah berapa hari adik mintak masakkan paprik ayam tapi asyik tak sempat. Kasih ni tidur awal, dalam pukul 9 dah hanyut dah. So memang biasa saya balik kerja, mandi dulu semua.. Main main dengan Kasih, ngempengkan dia sampai dengan saya saya sekali pun hanyut hehe. Karang pukul 12 - 1 pagi barulah terjaga sebab perut lapar :p biasanya makan malam memang ala kadar, makan lebihan lauk yang adik masak tengah hari tu je. Pastu tidur balik, mana taknya gemok ! Pastu complaint hahah.

Badan memang rasa penat lah sekarang. Dah makan supplement pun masih terasa letih lesu pergi office nanti orang tanya tak cukup tidur ke, anak meragam ke padahal tak pun. Rasa macam lena je tidur malam tadi huhu. Sekarang saya kira OK lah lagi sebab ada adik adik kat rumah. Yang banyak tolong saya. Dahlah tolong jagakan Kasih, tolong masak, tolong kemas rumah, tolong cuci toilet, tolong sapu sampah, tolong jemur kain lipat kain. Sebab kalau harapkan saya, memang rasa tak larat nak buat kalau weekdays. Harapkan weekend ajelah tapi weekend pun jarang ada kat rumah. So bila zamannya nak kemas rumah huwaaa ! Serabut dah tengok rumah sepah ni sampai rasa nak panggil helper datang. Trima kasih ye adik adik ok janji malam ni akan masakkan paprik ayam dengan suun masak lemak, OK ? :D

Eh nampak macam banyak masa habis ke anak je, risau jugak kalau suami rasa terabai :( sorry sayang, love you ! :p

Bulan depan Kasih akan ke taska, so rutin akan berubah lagi !





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...