Saturday, September 1, 2012

Yan - Jeniang - Baling - Gerik

Masuk raya kedua barulah ada jugak sekeping dua gambar suami isteri ni ha. Itupun sedih je gambarnya tapi takpelah saya nak upload juga ;D


Suami saya, orang ajak bergambar elok elok kat dalam rumah duduk elok elok dekat sofa dia tak mahu. So duduk aje lah dekat kerusi malas luar rumah tu, kan dah nampak macam orang tua je hahah. Jadilah, this is the best raya picture of us T____________T


Aktiviti berjalan raya diteruskan lagi di hari raya kedua. Cumanya tak sepenat semalamnya, maybe dah cukup tidur kot saya ni :P ngahahahah tidur bukan main lama pun nak kata tak cukup tidur lagi kan, dasar kuat tidur betul. Entahlah, badan saya cepat penat lah sekarang ni *alasan*


Antara pemandangan biasa sepanjang perjalanan kami.

Singgah banyak juga tempat, maklumlah beraya kan. Lepas tu sampai satu masa, kami semua berpecah. Saya dan suami nak gerak pulang beraya di kampung saya pulak. Masing masing bawa haluan sendirilah lepas tu. 

Untungnya kampung saya dan suami ni satu jalan. Senang, kami nak balik ke Gerik ; rumah Opah. Jadi dari Jeniang, terus je cari jalan balik ke Gerik ikut highway Baling. Dekat je, dalam 2 jam. Takde tol lagi hihi.


First time lalu highway ni. Cantik sangat pemandangan, Subhanallah. Rasa macam berada di tempat yang tertinggi sekali, rasa macam dekat je dengan matahari tu. Memang jalan ni atas bukit kan, berbukit bukit lepas tu rasa lapanggggg je kereta tak banyak. 


Sampai pekan Gerik, ajak suami potong rambut dulu kemaskan apa yang patut. Hahah, yelah first time nak bawak suami pulang ke kampung ni haruslah kena yang terpaling kemas kan :P

Seronok balik kampung Gerik ni. Nostalgia. Rumah kampung bertiang yang kecil, tidur berhimpit beramai ramai memang membuatkan terkenang zaman kecik kecik dulu. Lepas tu adatlah bila lama tak jumpa sedara mara semua, sekali jumpa kecoh sangat sangat. Nak pulak makcik makcik saya semua kaki sembang, tak tahulah pukul berapa diorang masuk tidur malam tu hahah. Esok pagi paginya pulak lepas Subuh aje dah dengar diorang bersembang lagi -__-" tapi suasana meriah macam tu lah yang saya rindu, yang saya suka :') harapnya suami saya selesalah dengan keadaan di kampung, jangan serik lagi ye sayang. Tahun depan kita raya sana lagi heheh.



4 comments:

mama sara nur said...

salam aidilfitri dan merdeka
jg salam kenal2
seronoknya dengar cerita raya ni kan
kg akak sblm sampai Grik tu dik, jauh terpencil he he

~daRLee ZuRiS~ said...

weh tak nampak perut pun lagi.tak aci!!

mama sara nur said...

kg ijok pernah dengar tak, dari KK ikut jaln sumpitan berbukit tu jumpa la. tp kalu dari taiping jumpa bt kurau atau dari baling jumpa Selama perak. Atuk akak org Kuala lubuk merbau, mak akak pula Lenggung dekat Grik tu

asna cute said...

aku rasa semua 1st time raya sama sbgai suami isteri mmg xkan ada gmbr ber2. mungkin suami kita fikir.. masa kawin dh amik byk gmbr xkan nk bergambar lg?. hehe (sbb aku dlu pun sama juga xde gmbr b2 masa 1st raya as husbd n wife.. kwang3)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...