Thursday, August 30, 2012

Balik Kedah

Nak sambung kisah raya. Pengalaman pertama, kenalah rekodkan kan :D hari last puasa tu sahur di Kuala Kangsar, lepas tu dalam tengah hari terus gerak balik ke Sg Petani, Kedah. Berbuka dekat rumah makcik. Best sangat malam tu dah dapat makan lemang dengan rendang, puas makan ! Over kan, malam raya lagi dah beriyer makan lemang dan rendang. Lepas tu siap ada bihun sup lagi semua, ahh sengkak perut makan :D sampai hari ni tak berani naik timbang lagi hahah

Lepas tu malam tu jugak bertolak balik ke kampung area Yan rasanya. Saya pun tak berapa sure. Mama dengan baba duduk Serdang tapi adik beradik sedara mara ramai di sana sebab tu kami pun balik beraya sana. Ini kali kedua saya balik Kedah. Walaupun malam tu malam raya, tapi sebabkan penat sampai je saya pun terus masuk tidur tak join merewang masak pun -_-"

Pagi raya, bangun awal. Rasa pelik juga sedikit, ini kali pertama beraya jauh dengan mak ayah adik adik saya. Line dekat situ pulak kurang, berapa kali saya cuba call ayah asyik terputus je, sedih betul sobs. Pagi raya pakai jubah je, sesuai dengan suasana heheh saya tengok orang orang sini memang suka pakai jubah nasib baik saya memang dah plan bawak balik jubah. Pergi masjid, first time pergi solat raya yang dalam pukul 10 lebih baru habis. Kalau dekat kampung saya biasanya dalam pukul 9 macam tu orang dah balik masjid dah siap boleh bersalam salam, makan semua.

Balik dari masjid je terus pergi beraya rumah makcik makcik yang dekat situ jugak. Semua walking distance saja. Itulah kelam kabut tahun ni walaupun first time beraya dengan suami, tak ada pun gambar raya :( salam raya pun tidak :( ahh malaslah ingat nanti rasa ralat pulak kan T__T

Pendek kata raya first ni busy sungguh beraya dari pagi membawa ke malam. Penatnya rasa saya tak biasa beraya dari pagi sampai ke malam ni heheh pengalaman baru untuk saya. Memang penat sangat sangat tapi rasa puas dan seronok jumpa sedara mara belah suami. Masa ni lah baru nak berkenal kenal, waktu kenduri dulu manalah sempat sangat kan nak bertanya khabar ke apa walaupun saya ni bukanlah peramah orangnya heheh penyegan orang kata tak reti nak bersembang sangat.

Takpelah, baru tahun pertama kan. Harapnya tahun tahun akan datang communication skill saya pun akan bertambah baik :P



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...