Wednesday, July 25, 2012

Sahur Ekspress

Salam, dah hari kelima pun berpuasa hari ni. Sekejap je rasa, tak sabar nak tunggu weekend ni, nak balik jumpa mak ayah adik adik wee bestnya nak balik kampung.

Semalam saya berniat nak masak, tapi bukanlah waktu berbuka. Kononnya berbuka makan kuih, ataupun mi ke apa ke yang ringan ringan dulu lah, lepas tu sementara suami ke masjid, bolehla saya prepare makanan. Suami balik dari masjid, bolehlah makan kan. Itu rancangan asalnya. Tapi, boleh tak saya bantai tidur pukul 9 ? Hahaha. Semalam memang penat melampau, perut sakit dari pagi tapi gagahkan juga puasa. Saya salahkan susu coklat yang saya minum di pagi hari. Perut ni memang tak boleh nak tolerate susu pagi hari ni pun tapi gatal ambil jugak kan, mendapatlahh T__T

Jadinya sebab saya dah mendapat tidur yang cukup seperti bayi semalam, pagi ni bangun nak masak sahur pukul 4.30 pagi. Patutnya dah siap goreng ayam, potong potong bahan yang nak dimasak hari ni malam tadi tapi dah katanya tidur awal, semua pun kelam kabot buat pagi ni jugak. Sambil masak nasi, sambil goreng ayam, sambil potong sayur semua. Ekspress sangat, bertenaga saya pagi pagi ni haha. Nasib baik sempat habis masak pukul 5.15 pagi, cepat cepat kejut suami ajak makan sahur. Alhamdulillah, sempat jugak saya siapkan walaupun lintang pukang dapur aku pastuh. Haha.

Lepas sahur, kemas dapur sapu rumah semua basuh baju siap bercita cita nak mop lantai lepas tu baru sedarkan diri, eh hari ni panjang lagi jap lagi belum petang dah flat macam mana T_T pas sahur hari ni tak tidur yayyy harapnya saya bertahan sampai ke petang. Jangan macam semalam, lembik habis naik tangga pun dah macam nak pitam. Itu satu hal lagi, lif rumah saya masih rosak tak boleh digunakan huwaaa hari hari panjat tangga 5 tingkat. Walaupun 5 tingkat je, tapi penat untuk saya yang stamina kurang ni :P harap harap boleh kurus hahahaha.

Hmm, nak berbuka apa hari ni ? :P



2 comments:

Gg said...

weiii, aku yang baca post ko pun ikut penat okeh???hahahahahaha

cuaca semalam n kemarin pun panas gilak...kesabaran je aku. harap2 hari ni cuaca mendung~

sharEna said...

laki aku mlm2 pon flat gile.org x biasa puasa mcm tuelah dia. hehee..saje je pekena dia ckp camtu =P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...