Wednesday, July 11, 2012

Resepi Cucur Roti

Saya dah pernah try resepi cucur roti sebelum ni tapi kurang menjadi bancuhannya, pasal apa entah. Lepastu semalam blogwalking, ternampak resepi cucur roti dekat blog Hana, mommy-to-be.  Senang sangat sangat pulak tu. Hihi yay nak try lah ! Thanks Hana !


Resepi Cucur Roti

Bahan bahan

4 keping roti *dicarik kecil
2 biji telur
Segenggam udang/ayam/daging (terpulang kepada diri sendiri)
Hirisan bawang
Hirisan cili padi
Garam secukup rasa

Cara-cara

1. Gaulkan semua bahan di atas sehingga sebati.
2. Kepalkan bulat-bulat. 
3. Panaskan minyak. Goreng dengan api sederhana sehingga garing. Sedia untuk dihidangkan.



5 comments:

nanonano said...

Dlu femes resepi ni geng2 blogger momma try, tringin, tp smpai sudah xbuat2, hahaha

♥z@z@♥ said...

sedapkah dear?x pernah makan lg nie..tgk cre buat senang je..hurmmm

sharEna said...

senang betol buatnya yerp? nti klu ade roti x abes blh la try buat neh hehehe

-eLyNhere- said...

alamak senangnya? selalu terfikir nak buat bila ada roti lebih, tapi malas nak cari resipi. hehe.

boleh cuba ni! :)

Hanani said...

boleh try nih..kat umah banyak roti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...