Thursday, November 17, 2011

Petua Nak Hilangkan Whitehead

Hah, hari ni saya nak kongsi petua :p

Saya ni takdelah rajin sangat pergi buat facial. Kalau rajin, sebulan sekali saya pergi. Kalau datang tak rajin tu, 2-3 bulan sekali pun ada. Muka jangan cakaplah, terasa horror aje pegang sana sini terasa ada bonjol-bonjol (whitehead)

Whitehead tu apa ? (Kita terdengar kamu tanyalah Farra :p)

Aler, whitehead tu yang macam rasa bijik-bijik kat muka tu terutama dekat hidung dan dagu. Memang rasa gerammmmm nak picit-picit je.

Saya cuba jugak pakai pore pack tu kan, terasa tak begitu effective. Hari tu saya tweetlah pasal masalah whitehead ni, datang Yot sebagai penyelamat :p Beliau bagi suggestion macam mana nak hilangkan ia.

Nak tau apa solution dia ?

1. Asingkan putih telur dalam mangkuk.
2. Ambil cotton pad, celup dalam putih telur tu dan tempek rata-rata kat muka.
3. Tunggu sampai kering.
4. Cabut cotton pad tersebut.

Haaaa, pasti korang teruja dengan hasil dia. Walaupun masa saya nak letak cotton pad celup telur tu kat muka rasa macam euwww euwwww euwww busukkk bau telur. Tapi tahankan ajelah. Nak buang whitehead ke tidak ?

Tapi memang berkesanlah. Licin terus terasa hidungku. Hihihihi ailikeee. Nak buat lagi pasni.

Ke korang ada cara lain nak buang whitehead ni ? Cer share.



<--- Nang if you LIKE
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...