Thursday, February 18, 2010

hari yang tak berapa nak sibuk

hari neh adalah hari yang sibuk bagi saya. sumpah penat terkejar kejar. itulah, buat kerja last minute lagi :D teheheee

bangun dah la tak berapa nak pagi. lepas tu terus menyibukkan diri di dapur. menyediakan lunch untuk keluarga tercinta. ececeeeyy. terus terbayang masak untuk suami seronok neh. hahahaha. zatil, shut up! sila lupakan semua imaginasi liar kita sebentar tadi :D

siap melayan dapur, tengok jam dah pukul 2 lebih. kelam kabut mandi.. (eh! baru nak mandi!) lepas tu terhegeh hegeh isi borang mintak kerja. ye, job application form dalam kata nama lainnya. dah kepilkan semua yang diperlukan sekali, terus terjah pejabat pos pulak. nak kejarkan pos laju tu. sebab deadline nya esok. tehehee. dah cakap kerja last minute. nak buat macam mana, baru taw pasal neh jumaat yang lepas. manalah sempat. ngam ngam sampai pejabat pos, abg tu kata pukul 4 nak kutip. masa tu jam menunjukkan pukul 3.50 petang. PHEWWWWWWW~

selesai je urusan dekat pejabat pos, automatik hari menjadi tidak busy, tidak terkejar kejar lagi. lalu tersenyum aje lah. haha. tipu je, ada lak tiba tiba asik nak senyum je. gila ka?

hmm, sebut pasal mintak kerja tu kan, aku sebenarnya selesa dengan tempat kerja sekarang. the pay is not too high but sufficient for me at this moment. i'm contented. fullstop. bukan berpuas hati dengan apa yang ada, tapi bersyukur dengan apa yang ada. tempat kerja dekat, housemates okay, officemates okay, boss okay, takdelah garang sangat. hehe. jadi, aku adalah akan berfikir banyak kali untuk apply kerja lain yang kalau lebih kurang je dengan kerja aku sekarang, gaji pun lebih kurang je, why should I go? aku ada pendapat aku sendiri, lain orang lain pendapat. jadi, sila hormati pendapat aku sebagaimana aku menghormati pendapat kamu semua.

ahh, kan dah terbebel panjang tak tentu pasal. hiks. sebut pasal kerja, lusa nak balik KL dah weh. perlukan satu semangat yang tinggi neh.

goodnite peeps!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...