Tuesday, September 8, 2009

Homemade Oreo Cheesecake

Aktiviti duduk saja kat rumah neh, rajin pulak dah nak masuk dapur. Habislah pipiku, makin kembung la dia! Gulpppp~
Korang kenal ini apa? Takpe, tak kenal takpe. Aku tak marah pun. Hihi. Ini nama dia oreo cheesecake sebelum disejukkan (chill) di dalam fridge.. Sebut betul-betul, Oreo Cheesecake. Homemade. Ye, betul.. HOMEMADE! First attempt to bake (if we can call it bake, because it is a non baked cake ;D) make oreo cheesecake. Cuba kira dalam perenggan pertama neh saja, dah berapa kali sebut oreo cheesecake (sebut lagi..)

Seperti dah disebukan di atas, this is a non baked cheesecake. We call it chill cheesecake. Paham tak bila dia kata chill itu? Hihi. Maksudnya kita cuma beat the ingredients, pour it on the base, and chill it in the fridge. Done! Yeah.. Done, 3 simple steps :D
Pemandangan oreo cheesecake dari sebuah helicopter. (Err, maksudnya pandangan dari atas. Saje buat lawak tak kelakar.)

Sumpah rupa cheesecake aku mengerikan. Sebab aku tak sabar-sabar baru letak dia 2 jam dalam fridge, dah menggelupur nak potong, texture dia belum firm sangat time tu. Tapi, pedulikan. Sumpah juga rasa dia boleh tahan. Err, tak berani nak sumpah cakap sedap sangat. Haha. Tapi, sedap lah. Tak tipu. Bulan puasa tak baik menipu owh. Kalau bulan tak puasa pun sama, tak baik jugak menipu kan.

Okay, sekarang aku sedang buat muka tak malu. Sebab walaupun taw keadaan fizikal kek yang mengerikan, masih sanggup tebalkan muka upload jugak. Syabas betehh!
Mengerikan bukan? Haha. Dah warning awal-awal kan. Jadi, korang sepatutnya tidak meletakkan high expectation pada oreo cheesecake saya yang pertama ini. Hihi. Sapatah yang meletakkan high expectation, pandai-pandai aje aku neh. Memang suka memandai-mandai. Haha. Dan bila mood tengah baik, memang suka merepek-repek serta memanjangkan ayat serta tulis benda-benda yang tak payah tulis, lepas tu paksa korang bace. Hihi. Korang still baca ke neh? Good job! Tehehee

Jom jom tengok oreo cheesecake yang sudah dipotong. Jom jom!!
Disebabkan aku vain gila dengan menda alah neh, izinkan aku letak satu pic lagi. Walaupun aku taw korang kutuk rupa kek aku tidak menggiurkan. Janji aku puas hati. Lalalalui~
Okay. Show tamat.

p/s Oreo Cheesecake sudah tinggal separuh di dalam fridge. Apakah maknanya itu? Lalalalui~









Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...