Friday, September 21, 2007

budi bahasa budaya kita

hmm..hari ni aku rasa nak write sumthing bout this topic..taw tak 3 perkataan yang akan membuatkan kita disenangi orang? pada aku, 3 perkataan hikmat tu 'please @ tolong', 'sorry @ maaf' dan 'thanx @ trima kasih'..dont u guys think so? susah sgt ke kita nak selitkan perkataan tlg dlm percakapan kte? kenapa suka sangat mengarah2 org mcm la kte ni boss aje kan..igt org lain kuli kte? hamba kte? n kalau dah rasa kte ade buat salah, ringan2 kan la mulut untuk mintak maaf..kdg2 kte xde give n take, bile org lain buat salah ngan kte, n dia say sorry, kte take for granted je..kenapa ye..mmg dah x perlu lagi nak jaga hati orang2 kat keliling kte ye? tak rugi klo kte amalkan 3 perkataan ni dlm kehidupan kte...hati orang senang, hati kite pon senang kan :) so moralnya, berbudi bahasa budaya kte..tp jgnla disebabkan slogan ni, kte senang2 lak nk buli orang, nk pijak2 pale org disebabkan org tu mengamalkan 3 perkara ni :)

ok! enough membebel2 x tentu pasal ni..hehe
now aku kat umah..lamanya x balik umah..hehe..yeke? mcm br balik je 2 mgu lepas..
ape pon, sonok sgt dpt balik umah, sian ita tdur sorang2 kat bilik..hehe..dah keje aku asik ilangkan diri je.. ;p untuk sumer, di saat ini, 3.53 ptg 21 sept, aku nk ucapkan selamat berbuka untuk hr ni.. *wish in advanced taw! jgn plak yg trus g dapur minum air ;p*
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...