Saturday, July 21, 2007

epiLog seOrang aKu..

walaupun aku tak bape paham maksud epilog tu *jujur ni* tp aku nak letak gak tajuk gitu..

aku tak boleh tdur la malam ni..dah off pc, siap pegi mandi nak amik mood nak tdur..tapi entah kenapala..mata ni dah ngantok..tapi maybe otak masih ligat berfikir..
hati aku tak tenang..entah ape la yang mengganggu fikiran aku ni..aku sedang memikirkan tentang diri aku..tentang orang2 di sekeliling aku..

aku ni jenis yang memendam perasaan..sangat susah nak tgk aku pamerkan perasaan aku yang sebenar terutamanya perasaan sedih dan marah..seboleh2nya, kalau aku sedih, aku akan cuba lindungi perasaan aku tu..kalau aku trase nak menangis pon, aku tahan tangisan aku tu..aku xnak orang nampak n taw aku menangis..kadang2 bile aku sedih sgt, aku pegi toilet menangis kat situ..x pon pura2 tdur, tutup muka ngan bantal..childish ke perangai aku? kdg2 aku rasa aku ni terlampau memendam perasaan..rasa macam ade tekanan jiwa je..tapi aku tak de kekuatan untuk berkongsi cerita aku ngan orang lain..even orang yang paling rapat ngan aku pon..aku tak suka cerita masalah2 aku pada orang lain..pada aku, itu masalah peribadi aku yang tak perlu orang lain taw..ego ke aku? aku bukan jenis yang akan pegi pada orang, citer prob n menangis..*tp aku tak nafikan aku penah tak dapat tahan perasaan aku ni* aku nak orang pandang aku kuat..orang pandang aku bahagia..orang pandang aku gembira..happy go lucky..kalau boleh aku tak nak orang taw aku ada masalah pon..mm..korang rasa aku ade masalah ke dengan pemikiran mcm ni? mungkin terlampau mengejar kesempurnaan..

kenapa kadang2 aku rasa cuma aku je berusaha nak jaga hati orang lain..kalau aku buat salah pada orang lain, cepat je sedar..tapi kalau orang lain buat salah yang sama pada aku, berlagak biasa je..senang je kan..orang senang2 je marah aku, kemudian senang2 jugak datang balik pada aku..cam tak bersalah langsung..kalau aku tak tegur orang, orang cakap sombong..tapi bile aku tegur, orang tak layan..ape yang orang2 mcm ni nak sebenarnya? ya..aku tak sempurna, mgkn ade kesilapan atau kelakuan aku yang menyinggung perasaan orang lain tp trima la aku seadanya..sebagai kawan, kakak, 'adik', kekasih dll..secara jujurnya aku mengaku posting ni juga masih tak telus sepenuhnya..sangat susah untuk aku open diri aku untuk dikenali..im hard to please..aku ni banyak sangat rahsia ke? kdg2 orang yang kte kenal bertahun2 boleh tibe2 berubah menjadi orang yang kte x penah kenal suatu hari nanti..manusia berubah kan..sentiasa berubah..sbb itu, aku selalu mohon Allah tetapkan hati aku..
kepada kawan2 or sesiapa sahaja yang trasekan diri aku berubah..tny diri dlu, ade ape2 ke yang dah korang buat yang membuatkan aku jd begini?

4 comments:

`in said...

hmmm berat ni ..

1st skali, awk kena pk, kenapa Allah ciptakan manusia itu berbagai2? & kenapa kita mesti bercampur gaul dgn manusia2 yg berbagai tu, pdhal bukan semua pun membawa manfaat (tapi tidak semua yg membawa mudarat)? apakah kita perlu mencari sebab utk mendampingi & memberi sebab utk didampingi?

kenapa pula Allah titipkan dalam seseorang manusia itu sesuatu yg dipanggil perasaan? & kenapa pula untuk merasa, manusia perlu ada rasa utk benar merasa? kenapa antara manusia dengan manusia, sesama manusia perlu ada rasa, baru la kita lebih menghalusi dalam mengharungi sesuatu hubungan tu?

kekadang dlm satu hubungan, xsemua akan jadi seperti yg kita harapkan .. sbb tu semua diluar kemampuan kita utk menentukan .. nama pun hubungan - bukan kita sorang2 je .. maybe berdua, maybe bertiga, maybe lebih ramai .. sedangkan berdua pun kita xleh nak ramal & kawal, inikan pulak hubungan beramai2 & byk pula hubungan tu .. susah kan?

papepun buchuk, airmata tu bukan lambang kelemahan atau tewasnya awk dlm kesedihan/kekecewaan .. ada sbb kenapa DIA menciptakan airmata tu & ada sbb kenapa bila kita sedih - kita menangis & bila kita menangis - kita berairmata .. jgn nafikan, jgn tahankan .. awk akan lebih menyeksa diri awak .. papepun, bykkan Istighfar, Istirja' & Zikrullah .. InsyaAllah awak akan lebih tenang :)

eh panjang lak gue komen .. mahap ye! :p
roger n out! bzzt~

sweethOneY said...

:( maceyh kak bushuk..
emosi lak semalam..kol 4 br boleh tdur..manusia ni mmg macam2 kan..kte buat mcm ni salah, buat mcm tu pon salah..sumenya tak kena..tp kte tak dapat puaskan ati sume org kan..kte ngaku kte ego utk mempamerkan perasaan kte..tahla..kte tanak jd transparent sgt..kte ke yg x bukak peluang utk org kenali kte?hmmm..

ReDbLoOdSnOw said...

hurmm..aku dulu pun pernah bersikap mcm ko neh za. pendam perasaan ssorg jek. klu aku nk cry, aku gi mandi lame2. mcm ko gak, aku nk sume org tgk aku kuat, tabah etc2..tp lame dah aku buang sikap mcm gnie. sejak aku met...adam.

Sumer yg ego dlm diri aku, sumer yg keras dlm jiwa aku...sumernyer menghilang. kkdg kan za, bile bsikap gnie...emosi dalaman kte yg akan tertekan. pssttt..aku skrg jauh berubah dr 2 taun b4 this..but i like this changes in me. Living in the way my life know, we get to know whos our real frens are n whos not...

sweethOneY said...

btol tu z..kdg2 org yg kte kenal berthn2 tibe2 je jd orang yg sgt asing bg kte :) that's life

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...