Tuesday, May 18, 2021

New Life

 2021

Tetiba sis teringat kewujudan blog ni and how i use to write and pour my emotions here. Miss those good old days. Where I have more friends than now. More people in my life. And be happy.

Now, still happy. But with little circle of my life. Seriously now my life cumalah family. My husband dan anak anak. I talk on daily basis only to my sisters. Ramai kawan kawan lain, tapi tak ada yang rapat sampai boleh share like everything. Nowadays I like to keep things only to myself. I am grateful for all those people that come and go in my life, I am happy for them. seriously am. Still can smile when reading their stories, still love them. But yeah all in the past - is a past.

I want to be happier. 

Okay, move on !

This year, Kasih dah darjah 2. Tiba tiba je dah 8 tahun anak Mama ni. Tiba tiba je dah big girl. Baik budi sangat, rajin tolong Mama. Kawan gaduh Mama jugak. Tapi I know all she wants is her Mama's attention. Selalu complaint Mama ni lebihkan adik je. Asyik Adik Adik Adik..

I am so sorry sayang for making you feel this way. Never my intention. Dua dua anak Mama, Mama sayang, okay ? Thank you for being my best daughter, my bestfriend.

Kesian anak anak kan, tak merasa sangat nikmat bersekolah sekarang. Asyik online class ajelah now. Nak bersosial main dengan kawan kawan pun tak dapat sekarang. Kasih is mild dyslexia, last year pulun ajar membaca. This year dah better sangat, boleh baca buku cerita semua. Cuma P dan Q masih terbalik kadang kadang, B dan D. Nampak dia berusaha belajar tu and I am proud of you sayang.  

Luth this year 5 tahun dah. On and off ke playschool. Ni sejak Covid mengganas kembali, mana ada ke sekolah dah. I pun risau nak hantar dia ke sekolah. Since sebelum puasa lagi rasanya tak sekolah. Contemplating la nak teruskan hantar ke nak terminate je. For now dah dua bulan bayar saja without going. 

LUTH,

- masih struggle nak potty train dia. basic semua faham. cuma mama ni ha kadang malas. on dan off pakaikan pampers. tapi basic, nak kencing, nak berak.. kena ke toilet.. itu dia faham. Cuma nak initiate ke toilet tu, kadang kadang je berjaya bagitahu sendiri. Most of the time, I will bring him to pee selang setengah jam. Kadang lupa, tercicir. Dan... when it comes to poop, Luth tak pandai lagi nak bagitahu. Sedar sedar dah settled ahaha kelam kabut la bawa ke toilet dan mencuci lepastu. Mohon doakan I tabah dan gigih nak melatih Luth potty train ni. Tahap wajib dah ni. Dah big boy sangat dah.

- communication improved a lot. Tidaklah sampai tahap boleh bercerita story telling semua. Tapi he can tell his feeling, what he wants. Boleh bagitahu nak apa, hows the wheather. Bolehla simple ayat tu.

- academic - not to worry sangat. Since 2-3 years old he already can write, read and do simple maths. Sekarang teacher Nasom dia ajar calculation tambah tolak semua. Im not too worried about this. my focus now nak improve social skill dia dan juga life skill. basic menguruskan diri and all.

My work life, masih sustain di sini sebagai agent Coway. Last December, I challenge myself to try a new business. A network marketing business. And i put it on stop last month. Sis tak boleh dah nak carry on. Personally i think the effort is too much to compared to the benefit. Long term, yes. tapi tulah tak sesuai lah for me so i decided to let it go. dan fokus lah kepada apa yang terbukti berjaya dah. I choose Coway to be my career dan I want to be success doing it.

Love life - as normal. Gaduh je selalu. Im surprised dengan tahap kesabaran my husband yang annoying tu ahaha. I love you sayang, thank you for always give in with me, for doing everything for me, for giving the best to us, provide us with shelter and food and love. I'll try to be a better wife, promise !! love you


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...