Monday, November 4, 2013

Amanah & Anugerah Allah

Assalamualaikum,

Apa tu amanah dan anugerah Allah ? Hari ni saya nak cakap pasal anak :)

Semua pasangan yang dah berkahwin mesti nak anak kan. Anak ni pelengkap hidup suami isteri. Hidup yang selama ni berdua memang akan jadi totally different bila dah bertiga. Contohnya, zaman berdua nak lepak minum mamak sampai tengah malam pun takde halangan, bila bila rasa nak tengok wayang boleh terus pergi, nak ride motor berdua pun senang :P

Tapi, bila dah ada Kasih.. Mana ada chance dah nak buat semua tu. Dah 10 bulan hokeyyyy tak tengok wayang ! Haha. Nak keluar makan pun berkira kira tempat tu selesa tak untuk Kasih, Kasih akan meragam tak, Kasih nak duduk diam tak time kita makan.. Takde dah nak makan kat gerai tepi jalan yang sesak dan padat dan panas. Semuanya demi anak, sanggup kan. Hee, siapa yang tak sayang anak oi.

Saya teringat waktu saya tahu saya pregnant si Kasih, saya rasa saya tak ready. Terkejut pun ye, sebab tak sangka. Tak delay pun cuma saja check sebab nak makan ubat angin kot masa tu, perut saya masa tu asyik berangin rasa meletup letup dalam perut. Beberapa hari macam tu, so saya nak ambil ubat tapi sebelum ambil ubat tu husband saya suruh buat UPT dulu. Terkejut gila tengok double line ! Hihi. Unexpected. Menggeletar la lutut sekejap :P Husband pun sama, lemah lutut masa tu haha. Waktu tu kitorang dalam 7-8 bulan kahwin kot. Alah, awal lagi. Kekonon mood pengantin baru lagi. Saya pulak kononnya nak honeymoon dulu setahun baru nak fikir anak. Cewah, macam dia plak yang tentukan kan. Saya lupa kan rezeki tu Allah yang tentukan. Allah dah tetapkan nak bagi kami rezeki anak awal :) Syukur Alhamdulillah. Awal tak awal sangat lah, itupun emak saya ada jugak cakap bila nak ada anak niiii hehe emak ayah saya tak sabar nak menimang cucu masa tu :)

Terkenang balik semua ni, syukur Ya Allah atas anugerah ini. Nikmat Tuhan yang mana hendak kamu dustakan ? Allah tahu apa yang terbaik untuk kita.


Kasih Safiyya binti Mohd Nazul Aziim.

37 minggu 2 hari di dalam rahim, 10 bulan 2 hari di dunia ini. Hari hari yang cukup indah :) Kasih happykan semua orang.

Syukur di usia *ehemm* 26 tahun ni, dah mempunyai sebuah keluarga kecil. Dikurniakan Allah suami yang sangat baik, anak yang comel penyejuk hati. Mempunyai emak ayah, adik adik, kawan kawan yang baik. Mempunyai kerja yang.. Hmm hahaha susah nak cakap, tapi at least ada kerja walaupun sekarang meronta ronta sangat nak berhenti kerja :P dan sekarang sedang berjinak jinak dengan bisnes. Syukur baru 2 bulan serius buat bisnes, nampak juga hasilnya. Rm100 ke, RM200 ke walaupun nampak sikit tapi siapa nak bagi, kan ? Seratus pun duhet jugak hanak hanakk

Anyway, kepada pasangan suami isteri yang dah lama berkahwin dan berhajat nak menimang zuriat, saya nak suggest something untuk anda. Ni kira sebagai salah satu ikhtiar jugak kan ?

Set Basic :

1. Vitalea 
2. Vitamin C
3. B Complex
4. ESP



Kemudian, untuk isteri add on :

1. GLA Complex
2. Alfalfa


Untuk suami pula, boleh ambil :

1. Zinc
2. Vitamin E

Kalau berminat nak tahu lebih lanjut, itu kenalah PM/Whatsapp saya ye. Takkan semua kita nak cerita di sini kan ? :D

Kalau nak set budget pun boleh, nak sembang sembang, nak tanya produk, nak cerita masalah, nak mintak cadangan ke apa ke, semua boleh belaka k !

PM/Whatsapp 019 6683098. FB saya ada kat sidebar sebelah kanan tu, bolehlah add saya ye !

Kita berusaha, Allah yang menentukan.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...