Monday, January 14, 2013

Cerita Hari ke 7 dan ke 12

Assalamualaikum,

Wuu, susah rupanya nak cari masa nak online bila dah ada baby ni ye. Nak online pun payah, apatah lagi nak luangkan masa buat entri kat sini. Tapi saya cuba juga cari masa untuk tulis semua perkembangan tentang Kasih Safiyya kami. Hari hari belajar benda yang baru. Yang paling mencabar tentulah tidur malam yang tak lagi lena sekarang. Nasib baiklah family memang banyak bagi sokongan, kadang kadang bila Kasih terjaga tengah malam, adik adik ataupun emak saya yang tolong tengokkan. Bila hujung minggu pula, dah tentulah papa dia kena takeover shift :p

Tali pusat Kasih dah gugur pada hari ke 7 hari tu. Lega rasanya tali pusat dah gugur, senang sikit nak pakaikan dia pampers. Takdelah takut dia sakit ke apa. Sekarang saya pakaikan dia pampers Mamypoko newborn. Nampak serasi dan selesa. Ada try Drypers tapi macam kecik pula newborn dia peha Kasih jadi berbekas. Lain lain, try sample Pet pet dan juga Huggies yang dapat masa discharge dari Hospital Sg Buloh hari tu.

Hari ni pulak, Kasih dah botak ! Papa dia yang botakkan dia, berani betul. Lenguh pinggang mama pegangkan Kasih selama hampir 2 jam. Itupun gilir gilir dengan emak dan opah saya. Bravo papa, papa memang berani ! :)

Sebelum,



Selepas,



Awak tetap comel walaupun takde rambut, sayang ! Kepala dengan tangan dia macam ada ruam sikitlah, itu yang tempek bedak sejuk tu.. Harap harap cepatla sikit leganya. 


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...