Thursday, June 7, 2012

Dapur Kembali Berasap

Semalam saya rasa sungguh normal sekali. Balik kerja, keluarkan ayam, sayur semua yang nak dimasak. Sementara tunggu ayam thaw, sapu rumah, kemas dapur dan buat laundry. Selepas tu, mandi.. Solat, masak dan having dinner together at home. Bestnya. Lama sungguh rasanya tak dinner dengan suami di rumah. Dah sebulan saya gantung kuali tau tak. Badan rasa penat aje. Suami pulak manjakan aje kan, tak larat masak makan luar je :)

Alhamdulillah ada tenaga semalam. Ke sebab saya makan VCO ? Dah lama tak consume VCO ni, baru start balik aje. Sebelum ni asyik terlupa. Hehe.

Tapi yang saya mampu yang simple simple aje. Itupun tengah masak, rasa penat pulak. Saya kadang kadang rasa mengah atau sesak nafas lah. Pelik betul, kadang tengah bersembang dengan suami pun rasa sesak nafas, rasa penat. Ye ye, orang tua lah katakan :P Hahahaa

So, untuk dinner semalam saya berjaya masak sup petola dengan suhun dan juga ayam goreng cincai tu. Haha nampak ke ayam gorengnya ? Nampak capsicum je lebih tu T_T



Alhamdulillah, harap terus diberikan kekuatan selepas ni pun :)

Psttt, saya rasa kannnn suami rindu masakan saya kot ? Haha tiga kali beliau tambah nasi semalam :P




9 comments:

Hana Soffelia said...

Alhamdulillah, dah kembali rajin msuk dapur. ahaha Suami rindu air tgn isteri tu.

sharEna said...

kalo ko dah kembali normal, habis la iim berat dia mencanak naik lepas nie wkwkwkw

nothing beats wife cooking at home hokeyh! sebab kite masa dgn penuh kasih sayang. so of kos lebih berselera =D

Ann Ilias said...

Auwww, ayam masak cincai tu nampak sedap!. sup petola?. long time favourite, tambah lagi yang kaya dengan suhun. hehehe.

btw selamat kembali memasak. aku pun rindu nak masak, sbb mmg dah jaranggggg sangat masuk dapur. Eh, rajin masuk dapur hadap oven je. :P

Zumie said...

yey..dah rajin..
pasni masak bihun sup ye

Ainsya Yusoff said...

Amboii..berselera sungguh husband makan. Gile x rindu, sebulan gantung kuali..hehe

~daRLee ZuRiS~ said...

udah cam aku yg berbadan dua nie je bunyinye.badan lesu,tak larat sokmo
;)

asna cute said...

3 kali? mmg betul2 rindukan masakan ko la tue..

Priya Mahalakshmi said...

symptoms org preggy la tue sis :)

MrJocko said...

nampak sedapppp :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...