Friday, May 11, 2012

Mi Bandung Muar

Hailaa mi bandung saya ni, entah layak dipanggil mi bandung ke tidak. Apsal ke cair benar kuahnya tu ? Saya syak saya terlebih letak air ataupun terkurang letak perencah. Haha. Ateeee masak pakai perencah je pun, tang mana silap taktahulah. Tapi rasanya dah OK !

Lepas tu telur pun tak berapa menjadi. Haha, hancur ! Patutnya nak bagi dia bulat molek je ala ala setengah masak tu wuiiii sedapnya. Tapi takpelah, ni pun dah kira ok dah bagi tekak saya dengan suami. Cuma lain kali saya akan cuba lagi, ada beberapa tips dah saya dapat pasal nak pekatkan kuah ni, thank you !






8 comments:

nanonano said...

Aku slalu buat mee rebus cmni, ekekeke, mee bandung aku xske sbb rase kuah tu ade kacang2 skit, feliks,,

sharEna said...

aku tengok kuah pon dah tawu byk air ko letak. hahahha...

nape x bg perabih je perencah semua? lg best wohh. tips xnak telur pecah gitu, gunakan teknik pusarkan air pastu sambil air tu pusing, masokkn telur..so dia jd cam poach egg larr hihi

Zumie said...

janji sedap ye x syg hahaha

~daRLee ZuRiS~ said...

aku nampak cam mee sup je.ngeggeeee ;P
takpe, janji sedap ork

dhiera said...

tabah la tepung jagung ke keledek ke~ bagi kuah pekat..

Ietams said...

Eh mcm mee sup pula.. Takpe... Practice make perfect dear!

zura said...

salam sis...
minta maaf terlari tajuk...
boleh dapatkan email awak tak?
sebab nak tanya hal tentang percutian awak di krabi..
jika ianya menganggu saya minta maaf
sekian

sweethOneY said...

Salam Zura,

Awk boleh email saya dekat sweetzaza [at] gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...