Wednesday, May 9, 2012

Khas Untuk Bacaan Suami

Kebelakangan ni badan saya cepat penat. Kenapa entah, makin tua ke apa. Haha. Lepas Isyak je mesti nak tidur. Itu kalau balik kerja, baring-baring confirm memang boleh terlelap teruslah. Nak kata kerja kat ofis banyak sangat, tak juga. Sedang-sedang aje. Mungkin penat asyik duduk agaknya ke taktaulah kan.

Dan suami saya sangat memahami. Semalam saya dah siap keluarkan bahan-bahan nak masak, tapi sudahnya rasa penat tak larat pulak. Ajak suami makan dekat luar je lah. Suami saya tak pernah merungut selama ni kalau saya malas memasak. Kadang bila datang angin malas tu, straight seminggu saya gantung kuali pun pernah. 

So semalam pergi makan bubur nasi, suami risau tak kenyang jadi bungkuskan nasi goreng pulak lepas tu. Balik rumah, saya terus terlelap. Suami kejut dalam pukul 11 lebih suruh makan nasi goreng. Saya bangun, pergi hall baring-baring terlelap balik. Tak lama lepas tu suami kejut suruh makan jugak. Saya bangun makan. Saya jenguk dapur saya, dah berkemas. Kuali, periuk, sampah semua dah dikemaskan. Saya tengok mesin basuh saya pun dah kosong, suami dah tolong jemurkan baju. Ya Allah, rasa nak menangis T_______T (tapi lepas tu sambung tidur balik :P)

Banyak lagilah pengorbanan yang dah dia buat untuk saya. Belum campur lagi kesabaran dia melayan perangai saya yang macam budak tak matang ni. Serius, hanya orang yang tabah dan sabar je boleh tahan dengan perangai sebenar saya. Saya bersyukur dikurniakan suami yang macam ni, terima kasih Ya Allah.. 

Syg, walaupun I suka marah-marah kan.. Tu bukan sebab I tak sayang tau. Itu tandanya I sayanglah, baru lah I suka marah-marah walaupun benda kecik pun semua nak marah. See, betapa sayangnya I dekat you ok.. Benda kecik pun nak ambil kisah kan :p

Suami, I love you.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...