Friday, March 9, 2012

Perasaan Yang Bercampur

Saya sedang nervous sangat ni.

Nervous.

Saya bukan seorang pencinta kucing. Tetapi suami saya, ya. Sangat sukakan kucing. Tapi saya bukanlah tak suka langsung, mana yang comel tu bolehlah buat main. Hehe, kalau pergi rumah kawan ada kucing yang comel, saya tumpang gomol juga kadang-kadang. So, dari situlah timbul perasaan geramlah pulak tengok kucing ni kan. Tapi, sampai situ jelah.

Beberapa hari lepas, girlfriend call tanya saya nak adopt kitten tak. Saya dan suami terus sebulat suara bersetuju nak adopt this kitten.

Suami saya memang paling excited. Pergi beli carrier, makanan, pasir semualah kelengkapan kucing tu. Eh, tapi ada benda tak beli lagi ni. Mainan dia :)

Hehe, excited dapat anak kucing. Mengalahkan dapat anak. Ini baru anak kucing, kalau dapat anak sendiri nanti hehehee mesti super duper excited kan :D

Ni saya share gambar. 


Comel kan   Half breed, warna silver mata biru kekeke



Suami kata nama dia, Ace. Ikutkan sajelah, dia yang excited nak belanya. Hehe, saya tukang bagi kasih sayang je, ehhh

Sekarang nak cerita, kenapa saya nervous..

Seumur hidup saya, tak pernah hidup serumah dengan kucing. Oh, btw kucing ni masih belum dapat ke tangan saya. Malam ni baru nak pick up dekat rumah girlfriend. Jadi selepas malam ini, rumah kami akan ada penghuni kenit ni. Hehe.

Saya suka, suka sangat. Dalam masa yang sama, saya risau dan nervous sangat. Apa saya nak buat kalau dia berak atau kencing merata ? Tapi rasanya Ace ni dah dilatih, harap-harapnya takde masalah kencing berak merata ni lah. Ini yang paling saya tak tahan sebenarnya T_T

Macam tak boleh bayangkan pulak ada kucing kat rumah. Haha serious. Saya ni memang overthinking betul. Berdebar rasanya nak jumpa Ace malam karang. Haha over kan.

Kat sini ramai pencinta kucing tak ? Nanti kalau ada apa-apa yang saya taktahu, saya tanya kat sini.. Ada orang boleh tolong jawab tak ? :P





5 comments:

sharEna said...

pencinta kucen tu aku la..kohkoff

beli pasir tempat dia membuang. senang. xde bau sgt kencing berak dia tu.

beli tmpt dia cakor2. kalo x habes sofa rmh mu nnti...carpet ke bagai..hhahaha

comel siot kucen tu. kalo ade lg sekor gtu bagi aku la weyh...hukhuk..da lame x bela kucen..aku memilih nk kucen kembang2 aje...x kembang xnak hahaha

emy jay said...

nanti bwk dia pegi vet..bg ubat cacing n cucuk immunisasi.. heheh
saye cdgkan g kelana jaya vet.. doc dia baik n murah sket kot.. klinik melayu.. cadangan aje la..

Hana Soffelia said...

hehe comel je meow tu. Syok tau ada meow. Hilang boring. Balik keje pun blh hlg tension. But now hana dh xpelihara meow sbb MIL xbg, preggy kan. Tips for u, bersihkan tmpat meow poo poo and wee wee hari2 tau nanti berbau 1 umah. meow pndai je cari tempat dia nak wee wee bla u dah sediakan bekas pasir tu. If u pick up mlm ni kan, then blik umah terus isi bekas pasir. Then if dia xjmpa bekas pasir tu, u nmpak dia g satu sudut macam mencakar2 gtu means dia nk wee weelah tu, cepat2 u angkat dia letak dlm pasir. Once dia dah wee wee dlm pasir dia akan dpt hidu bau wee wee tu and teruslah wee wee kat situ.

sweethOneY said...

Ena - haha mu memang memilih ye nak yang best aje. Eh aku tatau pun ko ni penyayang jugak rupanyaa. hahaha

Hana - ok yunk, sangat berdebar ni. Erm, yang pasal preggy tu pun satu hal jugak, mula-mula nak amik rasa risau jugak what if pregnant semua macam mana kan.. Kucing Hana siapa jaga sekarang ?

Kak Emy - klinik dekat KJ area mana ? Boleh bagi details tak? :)

~daRLee ZuRiS~ said...

Cam tu lah aku rasa bila kysha ngan sharil mengusung abbit balik umah. Dok terpikir je berak die camne ti..tp nasib baik sharil yg uruskan semua sbb dia yg nak bela.heheee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...