Tuesday, April 5, 2011

Persoalan

Kenapa kebanyakan blogger sekarang kisahkan BE dan Nuffnang je?

Kenapa banyak kisahkan backlinks?

Kenapa kisahkan sangat followers berapa?

Kenapa kisah sangat pasal unique visitors?

Kenapa kisahkan sangat pasal cara-cara nak up traffic blog?

Kenapa nak berkawan bukan sebab ikhlas sangat tapi sebab nak up traffic blog sendiri?

Kenapa follow orang tapi bila orang tak follow balik cepat-cepat unfollow dia?

Tanya je. Sebab pergi sana sini orang dok kecoh pasal hal-hal di atas. Dalam chatbox pun itu je lah dikisahkan. Why?

Macam muak sebenarnya bila jenguk blog orang, asyik cakap cara-cara nak up kan traffic blog lah, cara nak tarik pengomen lah, cara nak maximumkan income Nuffnang lah, cara nak suruh orang follow kita lah. Dalam chat box pulak, bukan nak tegur say hi ke, tanya khabar ke apa. Asyik-asyik tinggalkan sebaris ayat, "BW here." atau "Upkan traffic sini" atau "Follow u already, pls follow me back" atau macam-macam lagi lah. Korang tak muak eh? Or it is just me and only me yang fikir macam ni?

Yes, it is good to improve our blog kan. Siapa tak suka banyak komen. Siapa yang tak suka banyak visitors. Siapa tak suka banyak backlinks. Siapa tak suka ramai followers. Kan. Tapi berpada-pada lah.

Peringatan lagi sekali, bukan semua macam ni. Dan ini hanyalah pendapat aku je.

<--- Nang if you LIKE

6 comments:

nanonano said...

n0 k0menggg!
Eh trk0men g0k.hehe
btw,sape2 yg k0men aku means dia tegur sbb nk brkwn,aku akn f0llow,tp dtg smata2 suruh kita f0llow dia sbb dia dh f0llow kita. Xkan la

-eLyNhere- said...

hehehe btol btol. muak jgk la sbnrnye bace itu ini tapi tak faham ape bende dorg merepek ni?? bukan ke buat blog tu tujuannye lain pada asalnye? atau pun mmg kejar duit je tujuan utama?

ok teremo suda. bye.

pRincESs_N said...

Haha..style aku..aku follow mane yg aku bminat nk follow je..len2..wt x to..

~daRLee ZuRiS~ said...

betul2.tak suka ah camtu.
i follow u,so u have to follow me back!
mampus aku nak follow.follow sbb ikhlas lah weh dan betul2 suka.
hmmm...masing2 nak income berjuta2 kot.hihii...

atty's said...

kty pun tak suka cerita2 pasal nufnang ke follower ke kat blog kty .
sbb tu tak der nak buat giveaway ke apa ke..berblog hanya nak buangmasa yg byk kt opis ni.

Redbloodsnow said...

HAA TUH LA YANG. AKU UP KAN STATISKAN UV REKOD MONTHLY AKU HANYA UTK RUJUKAN PENGIKLAN AKU JE. ITUPUN SEBULAN SEKALI.

SELEPAS TU...TAK KUASA NK UP². AKU PUN ACTUALLY CAM MEMUAL GAK BUKAK BLOG SI POLAN SI POLAN..TALKING BOUT DORG NYER UV LAH...ALMOST SETIAP ARI UPKAN ENTRY...ADOII MAKK

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...