Monday, October 25, 2010

siapa boyfriend dia polis ?

tadi waktu lunch hour, aku tak keluar makan. duduk dalam office minum susu coklat DutchLady kegemaran je. lepas tu, ada office boy datang, nak collect barang company dia. aku tak tahu yang mana. call colleague aku, bising sangat kat kedai makan tu kot. cuma dapat tangkap sikit-sikit je.

akibatnya, aku dah terpass ONE WHOLE BOX kat office boy tu. hahaha. menjawablah kan. padahal nak passkan cuma 1 stack je. ee, aku mana lah tahu. aku tak jaga lah benda-benda tu selama ni.

dah tu, dah salah kita kan. takkan la nak suruh orang tu datang 2-3 kali nak suruh menghantar balik pulak sedangkan kita (read : aku la tu) yang salah. nasib baik office dia kat kuchai lama je. so, pergilah amik dengan colleague aku neh. sebab parking kat situ ada macam hampeh sikit.

walaupun kuchai lama tu dekat, tapi itu lah first time aku sampai pun. berbelit-belit aku rasa jalan kat kawasan shop lot tu. semua nak one way je. dua kali kena tahan okay. padahal kat shop lot je.

sekali tu, sebab aku dari jalan besar.. aku amik ke kanan. sebab aku tengok kereta depan masuk kanan. I pun ikut je lah, sebab memang nak g area shop lots tu. dah masuk simpang tu, nak ke kiri tak boleh, kanan pun tak boleh. no entry. so, aku pun amik la straight je. sampai hujung jalan, adoi. JALAN SEHALA la weh ! nak pulak ada penguatkuasa kat situ. aku mampu senyum je lah. dengan harapan senyumanku mencairkan si penguatkuasa. miahahaha. geli tak hengatnya ayat :P tak kena saman pun, mcm biasa check IC licence bagai. biasalah. orang first time kena tahan neh cuak dia lain macam tahu tak !

lepas tu pusing kat situ. ish, sumpah payah gila la parking kat situ. tekanan sebentar. lepas tu dah siap amik balik barang yang aku dah TERpass kat office boy tu, nak keluar balik dari kawasan shop lots tu. aku macam biasa, jalan keluar tak jumpa. nak baca signages pun susah. tak paham aku, serabut. haha. so, ikut je kereta depan :P

SEKALI KERETA TU KELUAR SIMPANG DEPAN SIKIT TERUS KENA TAHAN DAAAAAAA !! aku dah diam sebentar di tempat kejadian. aku nak buat macam mana ni. boleh ke nak pergi ni. ke nak reverse. miahaha. jalan tu sempit kot, payah nak buat aksi-aksi stunt neh. so, redah je lah. nak tahan, tahanla. tak takut pun. haha

MEMANG BETUL KENA TAHAN LEPAS TU ! cis. sengih je lah. kali neh kena tahan dengan polis pulak. mintak IC lesen semua. aku bagi sambil bebel, biasalah. mulut tak reti duduk diam :P

"cik keluar simpang no entry la. sepatutnya kalau nak keluar, cik kena ambil kanan dulu. lepas tu keluar ikut simpang depan tu"

ha, yolah. yolah. den first time pegi situ. mana lah den tahu. lenkali den tak buek dah.

pastu, abang polis pun nak test skill kot.

"umur berapa ?"

*senyum je*

"dah kahwin ke belum ni?"

*senyum lagi*

"kalau taknak kena saman, bagila nombor phone"

haha.

jaga-jaga sikit boyfriend polis korang. miahahaha. takut ada yang sambil menyelam, sambil minum air :P

p/s saje usik je aaa entry neh. jangan ada yang amik hati lebih-lebih :D


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...