Wednesday, December 5, 2007

to do list tonite

pas smyg maghrib
aku nk g wat kek batik :D
nnt aku update yer~
list katernya..tp satu menda jer nk buat..
hehe :P

updated at 12.38 am
yayy..kek batik aku dah siap..
ini hasilnya :)

resepinya sangat simple..
untuk sape yang teringin nk buat tp tataw..
ni resepinya

bahan-bahan
1 ketul buttercup
1 biji telur
8 sudu milo
8 sudu susu pekat
1 peket biskut marrie
1 gelas air sejuk

cara-cara
(a) panaskan buttercup di dalam periuk (gunakan api perlahan)
(b) sementara buttercup cair, campurkan milo + susu pekat + air (kacau smpi sebati)
(c) bile buttercup dah cair, campurkan bahan (b) ke dalam (a)
(d) masukkan telur
(e) masukkan biskut, kacau sampai rata
(f) masukkan ke dalam bekas, kemudian padatkan ia
(g) sejukkan di dalam peti ais

tambahan : kacau tanpa henti di atas api yang perlahan

SELAMAT MENCUBA!!! :)

5 comments:

Lily.Lulu. said...

kite dulu rajin buat kek batik ..
memang senang and simple

la nih dah lama x buat
huhuhu ~

malas tol !

ChikaDior said...

tak pernah try.
pastilah tak pernah.

ahahaha

sweethOneY said...

kak lily > sy br taw wat kek batik ni simple gini :D hehe..kena tekan dgn gagahnya kek tuh..br jd cantik kan :P

chika > klo rajin..trylah..hehe

myfisol said...

tak kan gambar aje..post lah samplenya..

Princess Redbloodsnow said...

wat kek batik mmg teramat lah senang
tp aku sampai sekarang x pnah mmbuatnyer...lalalalalalalala

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...