Sunday, April 1, 2007

hutan lipur sg gabai..

sorry for the late update guys..i've told u yesterday that i'll update what hv i done yesterday rite but last nite so tired..cant open my eyes pon..hehe..
so..yesterday my frens n i went to hutan lipur sg gabai!! what an exciting moments!! love each min being there.. they told me that kol 9.00 am nk gerak..but when i msged zai at 8.30 am, i guess she's not wake up yet cos she doesn't reply my msg..so..bosan menunggu, i felt asleep lol..hehe..then around 9.30 am kot, zai msg me, she told me to come to her room..so, bgn2 siap2 pack2 barang nak g picnic, then pegila la bilik zai..dah siap2 semua, isi minyak dlu b4 pegi..n on the way tu, nurul tny..kte ni nak pegi mana sebenarnya? haha..adeh..aku pon tataw dorang tak decide agi nk g ane..so..ikut je la keta tu nak bawak g aner kan :D lgpon area2 situ byk je tpt rekreasi..pegi je mana2 nak pegi..pastu dah terlajak simpang nak masuk, n nak wat u turn kat traffic light depan tu..eventho situ sebenarnya xleh u turn :D skali masa u turn tu, hehe..nampak keta polis la plak kat traffic light yg opposite ngan kitorg..ape lagi..kecot pewott!! naya je klo kena saman..hehee..nurul pon pecut la selaju2nya..tak tahan dah nak gelak masa tu..hahaha..masa nampak keta polis tu,automatic ramai2 jerit..alamak, poliss!! :)) hahahaa..cannot stand it laaa..
tp selamatla tadak kena kejar pong :P hihi..at last decide g sg gabai..tp air terjun dia kena mendaki kemain tgi lagi nak naik..huff..huff..penat gileeee..bape kali tah benti kat tangga tu, take a deep breath pastu baru sambung mendaki..penat..penat..next time nak g sg lain lak..tak sanggup ar nak mendaki lg..dah sampai2 kat atas tu, tgk ramai orang la plak..punah harapan..huahaua..igtkan mendaki penat2, dptla mandi dengan tenang tanpa gangguan.. :| hutan lipur sg gabai ni jauh ke dalam taw..on the way nak masuk tu, mmg creepy je..sunyi gilee..igtkan tadak org pegi situ..takot gak klo g mandi tpt yang takde orang langsung ni kan..skali pegi, ramainya manusia..huwaaa..tp tak kisah la..dah sampai atas tu, bentang la tikar then terus MAKAN!! hahahaa..lapar gile seyh mendaki tu :P penat2..masa makan tu tgk cam dah mendung je.. :( sekali pas makan hujan renyai2..tp dulik ar, renyai2 pon mandi gak..lgpon renyai2 je..macam hujan lalu je.. :) cejok gile masa mula2 masuk air tu..dorang jahat, men cuak2 air kat aku :( cejok..dah la ramai2 pakat pelok aku, saje nak bg aku basah la tu...ehhee..pastu men slide taw..aku takot tapi tgk zai n tim rileks je..try ar skali..saje nk merasa..sekali masa sliding tu, dah sampai bawah tu, terus tenggelam dalam air..iyah2..nasib baik terpk tahan napas.. *fyi, aku tak reti berenang, even menyelam pon aku x brani* huahauhaua..dalam struggle nak timbul balik tu..tah camne gelang aku terlucut :( waaaa..dahla tu gelang yang beli sama ngan zai :( waaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!! :'( eee..xkan aku buat lagi sliding2 tu..hahaa..cukupla skali aku merasa..hahaha..izza..izza..
semalam mandi siap bersyampu, sabun badan, cuci muka..buat cam mandi kat shower je..hihi..tp yang tak beshnya, tgn aku luka la..tersagat batu kot..pedih :(
nak masuk hutan lipur tu kena bayar la plak..pelik la..sbb dahla kat dalam tu bukan ade parking box pon, main letak je camne2..katala masuk tp parking penuh, camne? dahla bukan ade pondok khas utk ticketing tu..dia ada pakcik tahan masa kat pintu gerbang dia kasi tiket..cam pelik je..rm2 harga tiket parking tu..hmm..then kat dalam tu, toilet dia dahla nak masuk kena bayar 30 sen, tak bersih lak tu..tension je..
balik2 semalam, terlentok dah dalam keta..penat gile main air..ni bgn pg td ni saket2 bdn aku :(
sorry, dpt letak tulisan je..gmbr tak dpt dipublishkan atas sbb2 tertentu :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...