Sunday, June 11, 2017

Izza Nak Kurus -- Misi 55 Kg

Assalamualaikum,

Nak cerita perjalanan aku menurunkan berat badan secara slow dan steady but surely ;)

Ok, sebelum aku pregnant Luth Daniyal, badan dah memang gemuk melampau. Nak kurus, nak kurus tapi makan tetap banyak dan tak dapat nak control ("-__-) dasar kuat berangan. Masa ni memang takdelah aku pakai jeans dah. Manjang jubah aje. Keyakinan diri pun makin lama makin kurang. Dressing out. Muka malas nak belek. Memang I feel like makcik makcik sangat T_____T

Lepas tu, nak jadi rezeki.. pregnantkan Luth Daniyal. Berat masani 65kg. Sepanjang pregnancy berat naik sampai 80kg 💪💪selepas bersalin berat jadi 74kg. Walaupun dalam pantang tapi berat aku tak turun banyak. Rasanya salah satu sebab, aku culas berbengkung ! Sebab panas sangatlah rasa masa tu pakai bengkung perut naik ruam gatal bintat bintat merah, gatal amat ok. Skeri. So aku memang culas sangat berbengkung. Masani agak tak hairan pun berat badan berapa. #gemukdontcare konsep dia

Sampailah hujung bulan Jan, badan masih gemuk. Walaupun breastfeed, lambat sangat turun. Dah makan pun selera sangat ok haha tak sedor diri. Tapi tiba tiba dapat hidayah k, tergerak hati nak cuba pakai korset House of Corset by Chooyaya #houseofcorsetbychooyaya . Aku biasa je pakai korset tapi tu sejarah la. Sejarah sebelum kahwin kahhh. So trylah nak pakai korset ni memandangkan Kaksu promote sungguh menggoda dan harganya pun sangat mampu milik

Hujung January masa beli korset tu, berat -- 68kg

Bersambung..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...