Tuesday, October 2, 2012

Kucing Nakal



Hai, nama saya Ace Ventura ataupun nak senang panggil saya Ace je. Saya ni betina tau walaupun nama bunyi agak ganas. Bukan apa, tuan saya ingatkan saya jantan dulu, itulah nama macam tu tu. Hobi saya adalah suka bergesel di kaki tuan saya, sampai susah dia nak berjalan sampai kadang kadang dia terpijak ekor saya barulah saya mencicit lari menyembunyikan diri di dalam sangkar.

Baru baru ni, saya dah jumpa satu lagi hobi baru yang menyeronokkan.


Bersantai di tepi tingkap dapur. Sebab sinilah satu satunya tempat yang saya boleh nampak dunia luar. Tuan saya sangat naik angin dengan hobi baru saya ni. Memang asyik kena jerit saja tapi tak boleh buat apa sebab saya degil. Kesian jugak kat tuan saya, asyik nak kena lap dapur je tapi tulah apa boleh buat, dekat sini je saya boleh nampak dunia luar T_T 

Tengoklah tu, pening kepala tuan saya cari idea macam mana nak halang saya dari panjat kabinet ni. Siap beli yang cucuk cucuk tu kononnya dapat takutkan kucing kan. Memang sakit pun kalau terpijak tapi saya pandai pandailah menyelitkan diri dekat celah celah tu. Hehe bijak kan saya ? Tapi saya rasa tak lama pun saya dapat bersantai kat sini sebab tuan saya tu dah lah garang, sekarang ni tak tahulah dia tengah fikir apa untuk halang saya dari masuk kawasan dapur ni. Kita tunggu dan lihat..

P/s kepada tuan kucing yang lain, any idea tak untuk halang Ace ni dari masuk kawasan dapur ?


3 comments:

sharEna said...

aku ada idea yg bernas. ko bagi je Ace tu kat aku. hilang segala masalah berkaitan kucen hahahaha =D

nanonano said...

wehhh
mkin comel la ace skrg
hensommmm
bulu dh kembang2 ala kucing mewahh gtu..hehe pndai jaga dr kucing yg halus skrg dh anak bujang, kejap je :p

Hana Soffelia said...

Xde idea. sebab anak bulus memang sgt suka masuk dapur. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...