Saturday, December 10, 2011

I Just Need To Say This..

This entry is the last thing I want to do actually.

Tapi..

Saya kena tulis jugak ! Sebabnya saya tengah marah ni. Marah tahu tak, marah ! Marah, kecewa, terkilan, tak faham dan sebagainya.

Macam ni ye cerita dia. Ada kawan saya pergi bercuti, maka saya ambil kesempatan kirim sedikit barang dekat dia. Yelah, beli dekat sana murah. Adalah mintak tolong dia belikan barang sikit. Kirim dengan duit ye, bukan kirim air liur. Kalau kirim guna air liur, saya pun tak kuasa nak membebel.

Lepas tu, bila dia dah balik dari bercuti.. Dia datang rumah saya hantar barang tu. Terima kasih sebab dah tolong belikan, lepas tu hantarkan ke rumah lagi. Memang dia dah tolong saya pun masa tu. Tapi dia bagitau dengan saya, ada setengah barang lagi dia pos dari kastam sana. Mungkin terlebih muatan kot kalau nak bawak sekali, so pos. Saya pun OK je. Nanti dah sampai bagitaulah dengan saya kan.

Kemudian,

15 April dia message bagitau barang-barang tu dah sampai. So berjanji bagailah bila nak jumpa semua tu. Tapi sampai sudah takde kata putus. Mungkin masing-masing busy kot ?

Saya message lagi bulan June, July tapi takde jawapan. Bukan main susah nak message dengan dia ni. Kadang-kadang saya message handset tapi tak reply, takde kredit kot. Jadi biasanya saya message melalui FB je. Masa tu saya malas nak call lagi, kita pun just nak tau status barang tu je kan.

Bulan August dia mintak alamat rumah, kata nak pos. Saya tunggu.

......

Takde jugak.

19 September dia message mintak alamat ofis, janji nak pos keesokan harinya. Saya tunggu juga.

....

Pun masih tiada.

Bulan Oktober saya message lagi. Tanya apa status barang tu. Dah pos ke. Tak reply. Message handset tak reply. FB juga tak reply. Mungkin handset dia takde kredit dan FB pun tak online kot. Kot lah, kita bersangka baik kan.

Sampai satu hari girlfriend kata, "haa kawan kau tu ada online, cubalah tegur dia tanya."

Saya hairan sebab saya kata saya tak nampak pun dia online. Saya cuba klik page FB dia. Tahu apa yang keluar ?

There are no more posts to show

DIA HIDE SAYA !

OK, sekarang saya marah. Sangat marah. Selama ni saya tak pernah marah pun dia lambat hantar barang, lambat bagi feedback semua. Sumpah tak marah walaupun saya dah bagi duit mintak tolong belikan barang. Yes, duit tu tak banyak mana pun. Tolong faham ye sekarang isunya bukan duit. All I want is your explaination. Explain to me ! Bukannya kau ignore aku kemudian terus hide aku di Facebook. Kau nak larikan diri dari apa ? Explain ajelah. Aku bukan nak marah pun kalau kau terus terang kata kau terlupa nak beli barang, duit tu kau dah terguna ke apa. EXPLAIN ! Kau faham tak apa aku nak cakap ni ? Aku ni anggap kau tu kawan, sebab tu aku percaya. Ni lah masalah dia kalau baik hati sangat dengan orang. Dipijak-pijak kita pulak. Elok-elok berkawan, sebabkan benda macam ni dah jadi nak gaduh pulak.

Yang kau tu nak larikan diri dari aku kenapanya ? Am I pushing you ? Kalau aku push kau pun, kenapa ? Bukan memang hak aku ke ? Bukan ?

Aku dah try my best untuk contact dengan kau, tapi tak dapat.

Sekarang kalau kau baca entry ni, aku nak kau message ataupun call aku dan explain pada aku. Bagitau kenapa. Apa sebenarnya yang jadi. Aku taknak call kau sebab aku tengah marah, jadi kalau aku call aku tak tahu apa yang aku akan cakap nanti. Kau message ajelah aku, kan aku dah cakap barang tu ada ke takde ke, kau bagitau je apa masalah dia sebenarnya. Aku ni ada perasaan jugak, bukannya aku nak marah tak tentu hala. Kalau kau ada masalah family, susah nak hantar, takde kenderaan ke, apa ke.. Explainlah, bagitau dengan aku. Bukannya aku tak boleh nak consider ataupun faham. Apa kau ingat aku ni buta hati sangat ke ?

Bukan duit isunya kat sini. Tolong faham. Tapi isu kepercayaan, tanggungjawab dan hak orang lain.

P/s Eh kalau lah saya ni jahat, saya dah tagged nama dia kat Facebook, tahu ?

<--- Nang if you LIKE
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...