Saturday, December 1, 2018

Perkembangan Luth

Dah lebih kurang 12 sesi speech therapy Luth pergi, memang sangat improve compared than before. Alhamdulillah.

Eye contact semakin bagus
Dah pandai request, Luth nak.. Susu, air, biskut, tidur (any words yang kita ajar dia)
Dah pandai request NAK sambil tunjuk apa yang dia nak
Kenal anggota badan dan tunjuk
Kenal Mama, Papa, Kakak, Tokwan, Tokma, makcik makcik sekalian dan dapat tunjuk orangnya

Kebolehan mengenalpasti dan menunjuk ni menurut kata therapist Luth merupakan satu milestone untuk dia. Alhamdulillah memang Luth cepat sangat catch up.

Favourite activity sekarang, menulis.

Akan datang dekat Mama bawa pen dan kertas sambil cakap, Mama ! Luth nakkkk tulissssss. Allahu happy sesangat tau dengar dia dapat request macamtu tanpa kita ajar dia berulang kali. Dia akan ambil tangan Mama untuk pegang tangan dia dan guide dia untuk tulis, nombor lah selalunya. Hehe. Sampai 99 kenal dah. Dah memang itu interest dia, kena extendkan word dia based dari interest dia tu lah.

Kakak Kasih pun pandai sangat, ikut apa yang Mama buat. Tiap kali Luth angkat tangan mintak barang dari Kakak, Kakak akan suruh dia cakap dulu, Luth nakkk.. Hehe

Good girl ! Pandai tolong Mama ajar Adik. Thank you untuk Papa jugak yang mencari rezeki untuk kita mampu hantar Luth ke terapi. Actually saya berniat nak share serba sedikit tentang ilmu dan cara yang terapis Luth ajar tapi belum ada masa nak buat. Lagipun takut takut juga ada info yang tersalah.

Mama doakan anak anak Mama Luth dan Kasih membesar dengan sihat dan sempurna ya sayang.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...