Monday, February 10, 2014

First Bento for Kasih #1

Assalamualaikum,

Dua tiga minggu ni hati saya rasa terpanggil nak sediakan bento untuk Kasih. Saya ni memang hari hari akan masakkan bekal untuk Kasih di taska tapi packing biasa sajelah. Tengok kawan kawan prepare happy food untuk anak masing masing,  rasa terpengaruh pulak hehe.

So pegila Daiso membeli serba sedikit barangan. Harapnya minat dan rajin berkekalan, jangan hangat hangat tahi ayam je :P

Lagi satu kan, dengan Kasih ni saya tak berapa berani nak bereksperimen dalam sediakan makanan la. Sebab kalau tak biasa makan, memang dia taknak makan. Saya pun rasa penat dan geram jugak bila kita dah buatkan makanan dia last last takmau makan. Awak dapat lapar, mama dapat penat Y___Y contoh macam hari tu, semangat saya buatkan kuetiau kungfu untuk Kasih, sesuap pun dia tak mau. Dah masuk mulut luah balik eeeeiiii gewammm mama !

So saya selalu ambil jalan selamat. Buat je makanan yang dia biasa dan confirm akan makan. Biasanya bubur ayam dengan sayur la macam bayam, labu, zuchini,  carrot. Kadang direct seminggu menu sama haha. Takut dia jemu tapi bila buat lain sikit karang teacher dia kata takmau makan. Hmmmm dah pandai memilih makan ke sayang mama ni... tak ke boring asyik makan tu aje sayang oi. Tekstur pulak nak yang blend or lenyek. Kalau nasi lembik tu tak berapa layan. Tapi biskut dengan buah dia kunyahla waktu santai santai tu.

Eh mama ni lewat gini tak tidur lagi kan. Sah esok pagi kena ambil Vitalea dengan B Complex untuk hilangkan stress dan pastikan badan bertenaga sepanjang hari.

Goodnite lovelies !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...