Tuesday, January 15, 2013

Not A Supermommy

Saya kagum sangat tengok emak saya. Emak saya kerja. Tapi masih ada masa untuk ambil tempahan buat kek atau masakan kalau ada orang nak. Masih kuat. Masih mampu nak buat. Walaupun kadang kadang saya tengok tempahan yang diambil melebihi keupayaan, tapi tak guna bising bising dengan emak sebab alasannya tak sampai hati nak hampakan pelanggan tetapnya. Kalau dah betul betul tak boleh, barula emak tak buat.

Sekarang, emak kena jaga saya berpantang.. Malam malam bila Kasih meragam taknak tidur, emak yang dodoikan Kasih. Emak suruh saya sambung tidur, melainkan Kasih lapar nak susu dan takde stok susu yang dah diperah, barulah emak kejutkan saya. Esoknya emak kena pergi pejabat juga. Bila saya sakit pening kepala ke apa, emak juga yang tolong picitkan. Saya kagum tengok kuatnya kudrat emak. Hairan dan pelik dari mana emak dapat tenaga untuk buat semua kerja.

Saya pulak, baru beberapa malam tak lena tidur sebab jaga Kasih meragam.. Dah mula bad mood, dah mula rasa stress. Dah mula rasa eh, aku ni tak ready lagi nak ada anak ke. Padahalnya siang hari bila anak tidur, saya dapat ganti semula tidur saya tu. Emak tak dapat ganti tidur emak yang terganggu malam sebelumnya, emak kena kerja kan. Saya harapkan saya akan ada kesabaran yang tinggi macam emak dalam menjaga anak. Dan saya harap saya ada tenaga yang kuat macam emak untuk uruskan anak.

Terima kasih banyak untuk emak ! Sayang emak sangat. Sekarang emak jaga saya, saya doakan emak dikurniakan kesihatan yang baik berpanjangan.. dan bila emak dah tak larat nanti, saya akan dapat jaga emak lebih baik dari emak jaga saya, aminnnnnnn..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...