Wednesday, January 16, 2013

Goodbye Ace

Semalam suami bagitau saya, Ace dah ada tuan baru. Alahai, rasa sedih pulak.. Kalau tak silap, dah 8 bulan dia bersama dengan kami. Hal ni saya dan suami dah bincang lama dulu lagi.. Sebab Ace ni ada masalah keguguran bulu. Agaknya kucing yang bulu panjang ni, bulu gugur memang tak dapat nak dielakkan. So, lepas dah ada baby.. Rasanya bahaya untuk baby lah kalau bulu kucing merata ni. Saya kira saya memang dah ready untuk lepaskan Ace pada tuan yang baru. Lagipun yang jaga Ace sebenarnya ialah suami saya, bukannya saya.

Bila suami bagitau dah bagi Ace pada tuan yang baru, terus saya tanya pada dia.. Sayang ok ke.. Risau saya. Saya tau suami sayangkan Ace. Balik kerja, belai belai Ace dulu. Check makan minum, litter box dia semua. Belikan treats, belikan makanan semua tu kerja suami. Taip macam ni, saya pulak yang rasa sebak. Nak pulak tadi suami call cakap, kan best kalau balik rumah.. ada orang yang tunggu :( alaaa sayang, sabarlah.. Lebih kurang lagi 5 minggu je nak habis pantang dah.. Pejam celik pejam celik kejap je dah sampai masa tu, sabar ye..

Apapun, saya dan suami kena kuatkan hati demi Kasih. Memang kita sayang Ace, tapi dalam masa yang sama kita pun taknak ambil risiko bela kucing berdekatan dengan baby. Tapi bila dah bela dari kecik ni, time nak letgo memang rasa sayang sangat. Sedih. Lepas ni, saya dah taknak bela apa apa, sebab rasa sedih bila terpaksa berpisah dengan diorang tu adalah sangat tak best :( kalau saya pun rasa begini, mesti suami rasa lebih sedih dari saya kan :(

Ace, we are sorry.. Bukan dah taknak jaga awak, tapi ni untuk kebaikan semua jugak. Kesian jugak kat Ace, sekarang suami saya dah jarang balik rumah.. takde sapa nak layan Ace main semua. Lebih baik serahkan dia pada orang yang boleh jaga dia lebih baik dari kami jaga, harapnya..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...