Tuesday, September 4, 2012

Resepi Garlic Bread

Semalam pergi topup barang dapur, nampak french loaf ni. Lepas tu, teringat hari tu adik saya upload gambar garlic bread dengan mushroom soup dekat FB amboi kemain dia. Takpe, saya pun boleh buat lalala tapi instant punyalah hahah yang adik hari tu memang dia buat sendiri. Adik saya pandai buat roti dan bun tau ! :)

So semalam beli french loaf tu, lepas tu beli mushroom soup Campbell. Balik tinggal nak siapkan spread dia je lepas tu bakar dalam oven, soup tu pulak keluarkan dari tin renihkan je la atas api kan hihik. 



Resepi Garlic Bread
Sumber : Fendi @ MyR

Bahan-bahan

roti france
2 ulas bawang putih
2 sudu besar mentega
parsley kering secukupnya

Cara-cara

1. Kupas kulit bawang dan bersihkan. Balut dengan aluminium foil. Bakar dalam oven pada suhu 180 degree selama 15 minit. Atau boleh juga bakar guna oven toaster.

2. Bila dah siap bakar, masih lagi dalam aluminium foil, ketuk-ketuk dengan hulu pisau atau lesung sehingga hancur. Masukkan pula ke dalam butter.

3. Kemudian cairkan butter dengan microwave. Siap untuk di sapu pada roti. Kalau buat banyak boleh simpan di dalam peti ais. Boleh tahan sampai 2 minggu.

4. Potong roti setebal 7mm-10mm. Sapukan dengan garlic butter . Lepas tu taburlah daun parsley. Bakar dalam oven selama 10-15 minit pada suhu 150C


Om nom nom nommmm



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...