Wednesday, August 1, 2012

12 Ramadhan

Eh betul kan hari ni 12 Ramadhan ?

Sepanjang 11 hari sebelum ni berpuasa, rasanya belum pernah lagi saya memasak untuk berbuka. Masak untuk sahur adalah tapi yang simple dan versi malas dan nak senang aje :P

Jeles tengok orang bulan puasa ni balik kerja awal, sempat nak siapkan semua untuk family. Saya pulak hewhew, sampai rumah pun sekitar 6.45 - 7 malam. Mana nak sempatnya ? Sempat ke bazar je lah kita, balik rumah salin lauk siapkan meja semua ek ehhh dah masuk waktu berbuka lah hahah. Sampai hari ni, saya dah jemulah dengan lauk bazar. Tak sedap mana pun, siap ada satu hari tersakit perut pulak -_-"

Tapi, hari ni saya dah menanam azam untuk memasak berbuka karang heheh. Dah siap pesan dekat suami hari ni tak payah beli apa apa dekat bazar. Sebenarnya saya pun tak suka sangat hari hari nak berbuka minum ais ni. Not good kan. Macam mana saya nak latih suami supaya minum air panas masa berbuka ye ? Hehe ye sayang, saya ada niat nak melatih awak minum teh o panas je waktu berbuka, no more ais ok ?

Badan saya cepat lesu letih la sekarang. Tidur awal pun bangun pagi ting tong jugak. Dekat ofis pun asyik menguap jugak. Saya sedang demotivated ni. Secara teruk. Hari hari kena ada sesi pujuk diri sendiri pergi kerja T_T saya letihlah dengan kerja sekarang. 8 am - 5.40 pm adalah masa kerja yang cukup panjang bagi saya. Sabtu pulak 8 am - 1.40 pm. Cuba kira berapa jam saya kerja setiap minggu ? Setiap minggu cuma ada satu hari saja nak berehat. Hari tu lah nak kemas rumah pun, nak buat itu ini belum campur lagi nak balik rumah parents kan. Macam mana ni kalau ada anak nanti, masa dekat luar lagi banyak dari dekat rumah. Sebab tulah saya cukup tak suka kalau kena balik lambat ke apa. Paling saya tak suka kalau ada pulak aktiviti lagi selepas waktu bekerja. Dengan colleague tak apa lagi, tapi dengan bos ? Adoihai kalau boleh tak payahlah. Saya lebih suka nak balik rumah on time. Hey, saya memang berkira ok kalau bab waktu bekerja ni. Ha, macam mana tiba tiba boleh masuk sesi mengeluh ni heheh sorrylah sometimes I just need to let it out. Kesimpulannya I am not happy here and I need to find new job as soon as possible, amin amin amin. Lagi best kalau suami izinkan saya duduk rumah heheh semoga rezeki suami semakin murah dan tak perlulah saya nak bekerja lagi, yayyy !

Ok, random sangat ni dari hal berbuka puasa ke hal kerja pulak.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...