Friday, September 23, 2011

PDA

Saya nak cerita sikit tentang Public Display of Affection (PDA) ni. Semuanya sebab girlfriend saya cakap, saya komen-komen di wall suami tu sort of PDA tapi tahap penerimaan tu kan bergantung kepada diri masing-masing. Kan ? Sesungguhnya komen-komen tu adalah komen yang biasa je (pada saya) tapi tu lah.. tahap toleransi kita pada PDA ni berbeza kan, subjektif.

Kita tengok ye jenis-jenis PDA yang biasa berlaku.. Saya copy dari website ni, malas nak translate sebab bila translate pelik bunyinya. Hehe.

Holding hands

PDA meter : Acceptable

Kissing

PDA meter : Acceptable, within limits

Declarations of love

PDA meter : Unacceptable

Pet Names

PDA meter : Unacceptable

Babying

PDA meter : Unacceptable

Space inavasions

PDA meter : Acceptable, but tacky

Ass smacks

PDA meter : Acceptable, but not advised

Hmmmmmmmmmm.. Sejujurnya saya pun tak suka tengok orang BERLEBIHAN (keyword penting ni) menunjukkan sayang di tempat awam ni. Berlebihan tu macam duk bergesel-gesel lah, bercium-cium lah.. Pegang itu, pegang ini. Tapi sekali lagi ditegaskan tahap penerimaan ni kan berbeza untuk setiap individu. So, mungkin apa yang saya boleh terima.. Korang tak boleh terima. Mungkin apa yang saya tak boleh terima, korang boleh.. Kan ?

Takpelah, kat sini saya mintak maaflah ye kalau dalam blog ke, FB ke saya ada menunjukkan unsur-unsur PDA yang berlebihan dan membuatkan ada pihak-pihak yang rasa jengkel.

Tapi apa susah, orang tu ada pilihan untuk menulis, dan kita ada pilihan untuk baca atau tidak, yedak ? :D

P/s sumber dari website ini www.askmen.com

<--- Nang if you LIKE
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...