Tuesday, June 14, 2011

Update - 2 Bulan 2 Minggu 5 Hari

Lepas pergi kenduri di Maluri (eh, macam pantun pulak), En Tunang ajak pergi beli barang untuk gubahan hantaran di Lovely Place Wedding dekat Ampang. Hari Ahad lepas last day sale dia.

Asalnya, En Tunang je nak cari barang-barang gubahan dia. Saya cuma meneman je sebab saya ada plan lain untuk gubahan hantaran saya. Ye, gubahan hantaran nak cuba DIY dengan girlfriend. Cuba-cuba je pun :D Plan asal nak guna bantal hantaran dan juga fresh flowers. Tapi fikir-fikir, ada sedikit masalah untuk mendapatkan stok bunga di kawasan saya, nak pulak time tu time raya. Dan kalau guna fresh flowers, pagi Jumaat tu baru dapat gubah. Setelah fikir masak-masak, tak berani untuk ambil risiko. Lagipun saya memang nak yang terpaling simple, terpaling senang dan tak susah. Sebab saya takde masa nak mengadap benda ni aje :)

Jadinya semalam kat kedai tu jugak saya buat kiraan budget kasar. Dan akhirnya ambil keputusan tukar plan. Tak jadi guna fresh flowers.

Saya akan buat gubahan menggunakan raga dan bunga satin :) Ya Allah, mohon dipermudahkan untuk kami.. Amin..

Rasanya agak berbaloi juga shopping di hari tu. Sebab ada member's card, dapat banyak diskaun. Contohnya raga tu harga asal lebih kurang RM 18, ada 50% diskaun. Agak puas hati juga membeli semalam. Emak pun lega sebenarnya bila saya dah tukar plan ni. Hahaha, selama ni emak risau dengan plan fresh flowers saya sebenarnya tapi taknk masuk campur sangat, tapi bila saya inform dah tukar plan barulah emak nak cakap yang beliau risau sebenarnya tak cukup masa kalau guna fresh flowers tu :p

Lepas tu, En Tunang ajak ke Nilai 3. Apa sayang saya tu ingat Nilai 3 tu sekangkang kera je ke nak main terjah-terjah. Saya dah cakap saya penat, tak larat tapi dipujuk-pujuk juga untuk pergi. Makanya hati terpujuk. Ke Nilai 3 lah kami.

Dan dengan ini, dengan rasa gembira saya nak bagitau salah satu lagi June To-Do-List dah boleh dipangkah :) Bekas telur dah setel, bunga telur pun dah setel. Goodie bag pun sudah. Alhamdulillah.

Cerita kad kahwin pulak, siang tadi dah dapat draf. Tapi saya tak sempat nak semak betul-betul lagi, nanti nak forward emel tu kat ayah dulu mintak ayah semak. Okay ke tidak semua. Insya Allah dalam lagi 3 minggu kad kami akan keluar. Weeeee, excited kot. Rasa tak percaya tengok kad tadi, ada nama sendiri dalam kad :)

Ok, itu sahaja update untuk kali ni. Saya nak pergi kemas kini budget kahwin pulak :D

<--- Nang if you LIKE
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...