Wednesday, June 22, 2011

Sit Back.. And Relax..

Dua tiga hari ni macam tak berapa senang duduk lah. Otak ligat je berfikirnya. Lepas tu duk ligat pulak baca blog B2B yang lain. Haih, jelesnya tengok mereka yang tangan berseni tu. Almost everything DIY. Jeles saya tau !

Lepas tu, otak pun ligat fikir jugak macam mana dengan deco hantaran nanti. Nak buat macam mana. Surf sana sini cari idea. Sebenarnya kan, saya ada niat juga nak DIY :) Nak cuba je dulu. Jadinya hujung minggu ni nak pergi beli kain sikit lah, nak try. Jadi tak jadi janji kita cuba kan. Takpelah, memang boleh je beli siap tapi ada rasa nak cuba.. Personal touch la kononnya tu :)

Excited. Jangan hangat-hangat tahi ayam sudahlah ye.

Oh, sebut pasal hangat.. Hati pun tengah hangat ni. Bukan hangat lagi ni, panasss terbakar wa cakap lu. Saya rasa tak berapa puas hati dengan tailor baju nikah. Susah benar nak angkat phone. Lepas tu angkat macam cakap kasar-kasar macamkan saya ni nak mintak duit dia pulak padahal saya yang bayar dia untuk jahit baju kan kan ? Lagipun itu baju nikah kot. Saya syak dia tak start jahit lagi lah baju saya. Entah-entah kain pun still dalam plastik beg lagi ? Saya hantar kain tu bulan 2 lagi ok. Hmm, harapnya sempatlah siap sebab tadi saya dah bagitau dengan tegas dan jelas minggu kedua bulan 7 saya nak amik.

Tadi, saya call dia. Tak angkat. Msg. Tak reply. Saya tak puas hati, tak lama lepas tu call lagi.

Tailor : Ye, apsal ?

Saya : (dah panas hati kerana intronya, tapi takpe. Sabar) Saya nak tanya baju nikah saya bila boleh siap ?

Tailor : Nanti sebelum majlis siap lah (BOLEH?)

Saya : Saya dah cakap hari tu saya nak bulan 7 kan.

Tailor : Yelah, bulan 7 nanti siapla.

Saya : Akak, bukan hujung bulan 7 ye. Tengah bulan.

Tailor : Ye, nanti akak msg awk.


Hmm, panas hati sungguh rasanya. Dah lah macam takde manners, kasar je. Last time saya msg dia pun macam ni jugak reaksi dia.

Tapi dalam masa macam ni, lagi 2 bulan majlis apa lah dapat saya buat sangat kan. Buat masa ni, saya bertenang dulu. Dia cakap bulan 7 kan, so kita tunggu bulan 7. Kalau masa tu tak siap lagi, memang saya mengamuk. Tapi dalam pada tu, saya risau jugak kalau dia buat rushing kan. Nanti tak cantik macam saya nak, macam mana ?

Tapi, tak berani nak fikirkan kemungkinan baju nikah tak siap atau dibuat secara cincai pun. Tak berani langsung nak fikir macam tu :(

Hmm, buat masa ni saya cuma boleh sit back and relax .. Tenang.

<--- Nang if you LIKE
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...