Saturday, May 14, 2011

Idea : Guest Book



Hi, lama tak membebel pasal hal kahwin kan? Hee, 3 bulan 2 minggu adalah satu jangka masa yang takdelah lama sangat. Pejam celik pejam celik, tup tup dah sampai pun our big day :)

Tadi adik saya tweet offer nak design guest book saya. Terus saya rasa hari ni nak menceceh pasal guest book lah. Sejujurnya saya belum betul-betul ready lagi untuk majlis ni. Banyak lagi benda nak disiapkan ni. Tsk, harap sempat. Tak sempat pun kena bagi sempat jugak !

Soooo.. Kat mana kita tadi?

Ohh, guest book.

Hari tu kan masa bincang dengan mak andam saya, beliau ada bagi idea untuk buat guest book tree. Cara beliau cakap, saya dah dapat bayangkan macam mana rupanya. Macam pokok yang kita guna gantung kad raya tu, tapi kali ni kita gantung kad ucapan kecik-kecik comel-comel dari kawan kita :) Idea ni sangat menarik ok. Saya suka sangat. Jadi, saya google tadi..

Jumpa ini.

Credit kepada website ini.

Menarik kan, kita sediakan pasu.. Letak ranting pokok. Dan sediakan kad kecik comel sekali, so tetamu datang.. Tulis dan gantung. Akhirnya di penghujung majlis, pokok kad kita dah berbuah lebat.

Walaupun saya teramat sangat suka gila idea guest book tree ni, tapi rasanya tak praktikal kot dengan majlis saya. Kenduri di kampung, siapa nak sign guest book saya? Kawan-kawan tak tau lah ramai ke tidak datang, musim raya kan.. Dan adakah kena letak seorang penunggu untuk jaga pokok tersebut supaya tidak dikacau oleh budak-budak kecik? Hmm.

Credit kepada sini.

Rasanya mungkin akan stick kepada guest book yang biasa kot. Boleh guna untuk kedua-dua side :)

Tak sabar nak bincang design guest book dengan Nyna. Yeay :D

<--- Nang if you LIKE
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...